Sreda, 14. mart 2018.

Kreativci, iskoristite svoju zlatnu priliku. Nema izgovora!

Kreativna industrija je najbrže rastuća industrija u Srbiji. Konkretno, prema podacima Svetske banke u periodu od 2014. do 2016. kreativna industrija u Srbiji zabeležila je rast od 37,4%. Ova tema biće važna i u godinama koje dolaze, jer informacione tehnologije dale su vetar u leđa kreativcima da što većem broju ljudi prikažu raskoš svog talenta. Zato smo odlučili da Webiz konferenciji dodamo još jedan novi format - Kreativno dobro jutro.

Biće to neformalni razgovor petoro kreativaca iz različitih branši, koji će podeliti svoja iskustva o poslovnom razvoju, ispričati koliko su informacione tehnologije doprinele da se kreativno iskažu i kreiraju svoj stil, kao i da njihov talenat i rad vidi što više ljudi.

Ulogu domaćice, odnosno moderatora ovog kreativnog kutka poverili smo Ivani Dagović aka Mali Iv, dizajnerki i multikreativnoj devojci koja je, kako ponosno kaže, nove medije okrenula u svoju korist i iskoristila ih do maksimuma.

Kako?

- Novi mediji su me naterali da se pokrenem. Motivisali su me da manje vremena provodim kreirajući svoj stil, a više da delam i vežbam, jer baš u tom procesu kada su rokovi prisutni i kada ima previše medija koje želim da pokrijem svojim sadržajem - ja otkrivam sebe i taj svoj stil. Ogromnu inspiraciju crpim iz svih tih internet niša, gde otkrivam zanimljive boje, patterne, ideje i materijale na svakom koraku, u svakoj fotografiji, nečijem postu ili kolažu. A kreativnost je posledica svog tog posmatranja. Tačnije, pre bilo kakvog kreativnog početka ili procesa, ja prvo okrenem krug po mrežama, zarad istraživanja, ali i inspiracije.



Ko će biti Ivanini i vaši sagovornici nije nam bilo lako da odaberemo, jer prvobitni spisak bio je prilično dug, a mi smo težili da obuhvatimo što više različitih priča. Na kraju smo se usaglasili da na premijernom izdanju Jutra ugostimo: Tamaru Maksimović, Nikolu Vrgovića, Marka Obradovića i Ranka Trifkovića.

Za Tamaru Maksimović, freelance dizajnerku i brand experta, svi smo čuli još 2013. kada je radila na rebrandingu kompanije Air Serbia u saradnji sa Etihad Airways-om. Zanimljiv je način na koji se Tamara dokopala ovog posla (ili se Etihad dokopao Tamare?). Naime, njen diplomski rad, redizajn Jata, završio je na platformi Behance, odakle je čudnim putevima Googla stigao do menadžmenta Etihada. Nedelju dana kasnije, Tamara je već bila u Abu Dabiju. Na Webizu će nam predočiti kolika je moć koju poseduju ideja i koncept.

Nikola Vrgović stiže iz agencije Likes and Cookies i priča nam kako izgleda put od novinara (a nije to hteo) do matorog developera (a nije to ni postao). Ako ste student, Nikolu ćete "na keca" zavoleti jer će vam govoriti o tome kako je YouTube mnogo bolji od faksa i diplome i kako je super što se ne skidate sa društvenih mreža.



Kaže da je "u njegovo vreme" kreativnost bila pomalo ograničena i usmerena, a da vi, današnji klinci, uz internet nemate nikakv izgovor da ne pokidate:

- Društvene mreže, novi mediji, internet, pokupili su ukupnu pažnju i u taj fokus može da stane svako ko poželi da kaže nešto o sebi - kroz nešto što radi ili tek tako, samo da bi rekao. Znanje nikada nije bilo ovoliko dostupno. Ne možeš da budeš hirurg, ok, ali ne moraš da odvojiš novac za školarinu i položiš prijemni da bi postao dizajner. YouTube, ćao! I nema ograničenja. U jednom trenutku nisam znao da li je Photoshop ili Photo Shop, u sledećem sam skontao da je Illustrator gotivniji.

Ukoliko ste dovoljno brzi, našeg sledećeg kreativca možete videti kako tokom jednog vikenda fotka festivale i žurke u tri grada, tokom nedelje se kune u stalni posao, a nakon posla pretvara se u vlasnika Deadline Design Studija i prvi na liniji fronta kreira najrazličitije moguće kampanje za klijente koje plasira na društvenim mrežama.

Marko Obradović EDGE će vam u Kreativnom dobro jutru ispričati kako fotografija, grafički dizajn i alternativni načini prezentovanja mogu na društvenim mrežama da budu ispraćeni i bolje od očekivanog. Fotografije Beograda koje nedeljom objavljuje na Instagramu su brzo postale hit i šeruju se u nedogled. Markovo izlaganje trajaće 20 minuta, a on je obećao da će bar 3 minuta pričati o Star Wars i Batman tematici.



Ranko Trifković je viking, nindža, pirat, glumac i kreator video igrica koji tvrdi da ima posao iz snova. Kada smo ga pitali za učešće na Webizu, bio je sumnjičav:

- Kada ste me pozvali da pričam o tome kako su digitalne tehnologije doprinele da razvijem kreativnost, pomislio sam... Pišem, ali pisao sam i pre pojave računara. Glumim, ali glumio sam i pre nego što je internet stigao u moj dom. Pravim igre, ali pravio sam ih i od papira i plastike, da ne pominjem kockice, kartice, a sve to bez digitalnih tehnologija. Istina je, međutim, da je digitalni svet već od 10. godine, kada sam dobio prvog Spektruma, moje prirodno okruženje. Tamo sam sreo najboljeg kritičara i saradnika, Hoanita iz Meksika. Žustrog saborca Daksi iz Malezije. Iz Švedske mi se javio Gunnar da mu je moja igra promenila život i uputila ga da ih i sam stvara. Tajana iz Brazila nije verovala da je talentovana dok se nismo susreli u virtuelnom svetu.

Vidite li koliko je tu prilika za mlade kreativce? Ukoliko ne znate kako da kanališete maštu, ideje i sve te upaljene lampice u glavi, vaše prisustvo na ovom subotnjem druženju, u novoj sali za predavanja Safex, obavezno je!



Događaj je otvoren za sve učesnike Webiz konferencije, te ako još niste obezbedili kotizaciju ne časite časa – pratite link.