Petak, 9. novembar 2018.

Lazar Džamić i Justin Kirby uvode DNEVNU KARTU za Webiz!

Lazar Džamić, kreativni strateg i pisac, i njegov britanski kolega Justin Kirby, biznis konsultant i takođe pisac, zajedno su stvorili svojevrsni udžbenik za koji se može reći da je polazna tačka za sve one koji žele da se upuste u vode Content marketinga. Knjiga "The Definitive Guide to Strategic Content Marketing" zamišljena je kao akumulirano znanje o Content Marketingu, široka i duboka knjiga o filozofiji Contenta i o tome kako ta filozofija postaje filozofija marketinga nakon starog pristupa "prekidanja" koji imaju tradicionalni oglasi.

Bio je to ujedno i sjajan povod da ih pozovemo na Webiz edukaciju u Subotici!

Justin Kirby održaće u nedelju, poslednjeg dana edukacije predavanje "Content and the Future of Marketing", nakon čega će mu se na sceni pridružiti Lazar, a onda će zajedno predstaviti svoju knjigu.

Znali smo da će za predavanje ovog dvojaca vladati veliko interesovanje, ali ruku na srce - nismo znali da ćemo PO PRVI PUT u istoriji Webiza morati da napravimo DNEVNE KARTE samo za ovaj dan! Dobili smo dosta upita ljudi koji su želeli da čuju samo ovo predavanje, pa ako ste i vi među njima za više informacija o dnevnim kartama pišite nam na info@webiz.me.

No, da se vratimo na naše predavače. Zamolili smo ih za odgovore na nekoliko pitanja kako biste dobili jasniji uvid o čemu će biti reči u njihovim izlaganjima.

Koji je primarni cilj, a šta su sa druge strane bili najveći izazovi u pripremanju ove knjige?

Lazar Džamić: Primarni cilj je bio da se napravi ona famozna "jedna knjiga" u ovoj oblasti: kada vas ljudi pitaju "koja je jedna/prva knjiga koju mogu da pročitam da me upozna sa Content-om?" Zato smo je planirali kao odskočnu dasku za dalje istraživanje ove materije, može da se krene u desetine raznih pravaca. Najveći izazov su nam bile stotine referenci iz ove oblasti, desetine knjiga i drugih izvora koje je trebalo spakovati u jednu smislenu i kompaktnu celinu, tako da se pokaže sva povezanost ove kompleksne materije. To, i transkribovanje desetina intervjua koje smo uradili...

Marketari širom sveta govore o Content marketingu, ali ne kažu svi isto. Neki kažu da je napravio revoluciju u oblasti marketinga, dok drugi kažu da je on samo hajp: novo ime za ono što su marketari oduvek radili. Sa kim se vi više slažete?

Justin Kirby: Ja sada vidim sadržaj više kao simptom evolucije marketinga, nego kao zasebnu disciplinu. To je filozofija koja stavlja kupce u centar zbivanja, kako bi napravila doživljaj koji je vredan njihovog vremena.

Koji su dobri primeri Content marketinga koje ste skoro primetili?

Justin Kirby: Za mene su najzanimljiviji primeri koji prave, oblikuju ili uređuju kulturu. "What does Brexit mean for love?" serija fotografija Laure Pannack koju je 1854 Media objavila za "Affinity Photo for iPad" ne samo da je pomogla da se pokaže kreativni potencijal softvera nego je pokrenula i isprovocirala, a sada ima i kulturnni doprinos i osvaja brojne relevantne nagrade.

Laura Pannack: What does Brexit mean for love? from Studio 1854 on Vimeo.



Evo i primera domaćih kompanija koje dobro primenjuju content marketing:

Lazar Džamić: Frikom mi pada na pamet i njihovi "Jagodići", kao i partnerstvo Fante i Yasserstaina. Takođe i C-kafa "Čuvamo u srcu", kao i serija "taxi" filmova za Jugoslovensko dramsko pozorište.





Šta su najveći trendovi u sadržajnom marketingu za 2019. godinu?

Lazar Džamić: Svaki dobar marketing, baziran na dobroj strategiji, je sadržajan - u smislu da oslikava život i potrebe publike kojoj se obraća - tako da ja nisam veliki ljubitelj ovog naziva. Preferiram "marketing brendiranim sadržajima". Trendovi su manje-više isti kao i ove godine: rast "prirodnog oglašavanja" (native), sve veća upotreba podataka u ciljanju, sve veće okretanje brendova ovim formama kao nadomeštanje smanjenja efektivnosti tradicionalnih digitalnih oglasa, porast raznih automatizacija isporuke marketing formata i slično. Takođe i sve češće korišćenje metoda pripovedanja u sve većem broju formi. U Srbiji, mislim da će doći do konačnog otkrivanja You Tube-a od strane domaćih brendova...

O ovim i mnogim drugim pitanjima, pričaćemo poslednjeg dana Webiza.
14. novembra zatvaramo prijave.
Nemojte propustiti - PRIJAVITE SE!