Sreda, 8. mart, 2017.

Nikola Vučićević na Webizu: Kako izgleda život mladog, beogradskog dizajnera u Čikagu?

Nikola Vučićević je dizajner iz Beograda koji je "zanat pekao" u domaćim matketinškim agencijama, a onda je naoružan znanjem krenuo da osvoji Ameriku. Doselio se u Čikago pre samo tri godine, a danas tamo vodi marketinšku agenciju "Designer and Gentleman". O tome kako se izborio za status cenjenog dizajnera kojeg klijenti u Americi rado preporučuju govoriće na Webiz konferenciji u Zrenjaninu. Kroz svoje predavanje "Život je moćan" Nikola će govoriti o motivaciji i ambiciji, konstantnom učenju, izazovima koji su ga dočekali "preko bare" i o tome zašto danas misli da je "sloboda najskuplja reč".


• Veliki broj dizajnera sanja o radu u inostranstvu. Ipak, za većinu to ostaje samo san. Kako si ti 2013. presekao i doneo odluku da odeš u Čikago, iako si ovde radio u nekim od najboljih marketinških agencija?

Nakon rada u marketinškim agencijama, otvorio sam svoj studio. Vremenom sam se orijentisao na rad sa inostranim klijentima. Kako sam zaključio da okolnosti u Srbiji ne postaju značajno bolje, poželeo sam da odem iz zemlje i iskusim internacionalna tržišta iz druge perspektive. U tom smislu su za mene Sjedinjene Američke Države bile idealno mesto, koje mi je pružilo da se puno bolje i lakše izrazim kao dizajner.


• Kako si dobio priliku za prve angažmane i koji su prvi poslovi koje si radio?

Promovisao sam svoj rad na različite načine. Ljudi, odnosno kompanije su jako dobro reagovale na moja razmišljanja jer su i benefiti kampanja na kojima sam radio bili impoznatni (najprodavaniji brend, promocija koju sam ostvario klijentima, nagrade…) Tako sam dobio prvi posao u Us Lead Network gde sam vremenom postao glavni dizajner. Za tu firmu sam podigao vise od 35 sajtova od januara 2014, za klijente uglavnom iz medicinske industrije.


• U Americi imaš svoju marketinšku agenciju Designer and Gentleman. Kako je do toga došlo i čime se danas najviše baviš?

Za Amerikanca, da izgovori Nikola Vučićević pravilno, tako da ni njoj/njemu a ni meni ne bude neprijatno, nije jednostavan zadatak. Želja da se predstavim na lakši način bila je filozofija poslovnog pristupa: Designer and Gentleman. Svi jako lepo reaguju na taj naziv, i tek onda se otkrije prava želja da se upozna čovek “iza tog naziva”. Sada se i moje ime izgovara puno lakše.


• Na koji način danas promovišeš svoj rad i dobijaš poslove? Da li ti nagrade koje si dobio otvaraju vrata?

Mreža Linkedin mi puno pomaže oko posla, konferencije i poslovni susreti su nešto što gradi dobru poslovnu mrežu, ali i PR koji je posledica dobijanja nagrada. Klijenti me često i rado preporučuju svojim partnerima. Sem promocije koja se dešava na internetu, planiram da uradim i ekskluzivno odštampan portfolio koji ću podeliti sadašnjim i budućim klijentima. Trudim se, kao što vidite, da pokrijem sva polja.


• Koliko se razlikuje rad sa klijentima, iz ugla dizajnera, u Americi i u Srbiji? Da li se dizajnerima u Americi više veruje ili je i tamo slučaj, kao u Srbiji, da klijent uvek umeša svoje prste u rad dizajnera?

Meni uglavnom prilaze klijenti koji imaju poverenje u mene i moj tim. Otvoreno razgovaramo o svemu- mi njih slušamo šta žele, radimo istraživanje tržišta, a onda im ponudimo opcije za koje smatramo da su najbolje za ostvarenja njihovih ciljeva. S obzirom na to da su naša rešenja već potvrđena u praksi, ljudi se ne mešaju mnogo u to što radimo. Naši klijenti se vode onom tezom Dragana Sakana: Ako ste kupili psa, sigurno ne želite da lajete umesto njega.


• Koji su za tebe najveći izazovi u branši kojom se baviš?

S vremena na vreme nam prilaze firme male i srednje veličine, koje su imale jako negativno iskustvo sa prethodnim agencijama sa kojima su radili. Tada se javlja izazov kako povratiti poverenje klijenta u industriju pre svega, a opet naplatiti posao po racionalnim cenama. Za mene nije dobar prodavac onaj koji je samo sposoban da proda, već onaj koji ume da proda dobar prozivod.


• Imaš svoj patent, Heart Plate, tanjir koji pomaže ljudima da kontrolišu količinu hrane koju konzumiraju. Odakle ideja za tako nešto i da li se nadaš velikom uspehu u Americi, s obzirom na to da je Amerika "zemlja gojaznih"?

Heart Plate je stvoren u pravom trenutku, na vremenskoj raskrsnici kada digitalno ili smart postaje standard. Gojaznost, kao i kvalitet ishrane je velika tema i predstavlja i veliku šansu koju pokušavam da iskoristim. Jako sam ponosan na taj projekat. Stekao sam utisak da establišment pruža jaku podršku tom proizvodu i mislim da smo vrlo blizu da uđemo u lepu i ozbiljnu poslovnu priču.


• Na Webiz konferenciji u Zrenjaninu podelićeš svoje iskustvo kroz predavanje "Život je moćan" dok će u publici biti mnogo mladih dizajnera. Šta ćeš im poručiti, šta moraju da imaju na umu ako požele da "uskoče u tvoje cipele"?

Po mom mišljenju, važno je imati cilj. Definisati šta je to što želite, zatim, napravite strategiju, kako do cilja da dođete. Preispitajte svoje potencijale, mogućnosti, slabosti i radite puno sa jasnim fokusom. Svako ko želi da započne život kao emigrant, treba da zna da će raditi bar 30% više od onih koji su već tamo negde rođeni. Budite iskreni prema sebi. Radite na sebi, menjajte se. Budite dobri ljudi, lišite se zavisti i ljubomore, pomažite drugima iskreno, ne zato što očekujete uslugu nazad. Sloboda je najskuplja reč.

PODELI