Ponedeljak, 6. novembar, 2017.

Sanja Lalević na Webiz edukaciji: Rast digitalnog oglašavanja u Srbiji neupitan i u 2018. godini

Predstojeće izdanje Webiz edukacije u Subotici u svom programu sadrži modul "Investirajte pametno u 2018.", gde će posetioce na ovu temu savetovati oni koji su u 2017. mudro ulagali vreme i novac i zabeležili zavidne rezultate. Jedan od tri predavača ovog modula je Sanja Lalević Cvetković, head of digital u Direct mediji i predsednica Skupštine IAB Serbia. Njeno učešće na edukaciji i činjenica da je Webiz prvi događaj akreditovan po DIMAQ standardu, programu sertifikacije koji u Srbiji sprovodi IAB Serbia, bili su povod našeg razgovora.


• Poslednjih par godina, istraživanja kažu, zabeležen je rast digitalnog oglašavanja u Srbiji. Da li takav trend možemo da očekujemo i u 2018. godini?

Rast je neupitan, ali i pored toga ostajemo daleko od zapadnoevropskog ili gobalnog nivoa udela digitala u marketinškim investicijama.


• Kada je reč o budžetima za oglašavanje gde treba duplirati ulog, a gde zavezati kesu?

Najbolji pokazatelj koliko je ovo pitanje važno i da na njega nema jednog i konačnog odgovora je nedavno pokrenut FB eksperiment koji je dramatično promenio pravila igre za veliki broj učesnika na tržištu. Iz tog razloga je potrebno uvek razmišljati o novim i evoluirati postojeće kanale oglašavanja.

• Da li su svi online kanali odgovarajući za sve tipove kampanja i kako da znamo na koji kanal bi trebalo da se fokusiramo?

Svaki oglašivač bi morao da pronađe sebi odgovarajući mix kanala, u zavisnosti od svojih ciljeva, a o tome šta nam je sve na raspolaganju biće više reči na predstojećem Webizu.


• Webiz edukacija će biti prvi događaj akreditovan po DIMAQ standard. Da li možete da objasnite šta to konkretno znači za predavače i posetioce Webiza?

Jedan od ciljeva DIMAQ-a jeste da pored sertifikacije profesionalaca u digitalnom marketingu, podvuče i neophodnost konstantnog daljeg usavršavanja kroz učešće na različitim stručnim skupovima koji su ocenjeni kao visko kvalitetni. Činjenica da Webiz spada u takve događaje dovoljno govori o ozbiljnosti organizatora i stručnosti ljudi koje ova konferencija već godinama okuplja.


• Da li je zakup medijskog prostora presudan za rezultate digital kampanja ili u filmu ima više glavnih likova?

Ne postoji jedan glavni lik i svaka simplifikacija nas dovodi u opasnost da previdimo neku od stavki koja je ključna za uspešnost komunikacije, bila ona digitalne ili ne. Upoznaćemo te glavne likove u Subotici.