Zašto BAŠ ONE već tri godine predaju na e-commerce Webiz edukaciji?

AUTOR:

Jelena Đorđević

OBJAVLJENO:

14.mart 2019

Poslednje tri godine Webiz edukacija u Zrenjaninu kao temu ima e-commerce poslovanje.

I otkrićemo vam tajnu.

Svake godine poziv da održe predavanje na edukaciji prve dobiju njih tri.

Silvia Šušnjević, Business Development Manager u kompaniji Enetel Solutions, Maja Marković,Head of digital marketing u Mercator-S, i Regional E-commerce Director u Sport Vision-u Zorana Milidrag.

Silvia, Maja i Zorana nalaze se ispred vodećih e-commerce biznisa kod nas i svaka na svoj način godinama doprinosi razvoju kako sopstvenog biznisa tako i razvoju e-commerce zajednice u Srbiji. Tokom godine predano pratimo njihov rad, divimo se njihovom poslovnom napretku i iz njega crpimo teme za predavanja na Webiz edukaciji.

Postavili smo im nekoliko pitanja, kako biste se i vi uverili da već godinama ne grešimo kada ih pozivamo da sa Webiz publikom podele svoje znanje.

Da li je vaše konstantno profesionalno usavršavanje uslovljeno poslovima kojim se bavite ili je obrnuto - vaš uspeh na poslu uslovljen je vašim neprekindim zalaganjem i učenjem?

Silvia: Verovatno je u pitanju pozitivna povratna sprega. Naime, ukoliko je vaš zadatak da se bavite razvojem proizvoda neophodno je neprekidno usavršavanje, edukovanje i dodatno zalaganje da se stvari pokrenu i unaprede. Sa druge strane, interesovanje za inovacije, spremnost na stalno usavršavanje i preduzetnički duh kandiduju osobe da se uopšte bave ovakvim profesijama.

Maja: Čini mi se da jedno bez drugog nije moguće. Konstantno usavršavanje i edukacija su od presudne važnosti da bi se neko mogao nazvati stručnjakom za digitalni marketing. Ne smete biti lenji da stičete nova znanja i nove veštine, koje vam mogu pomoći u ostvarivanju postavljenih ciljeva i koje će unaprediti poslovanje, jer ulažući u sopstveni razvoj, ulažete i u svoj biznis.

Zorana: U poslednjih nekoliko godina postala je apsolutna neophodnost edukacija na dnevnom nivou, ne samo u oblasti digitalne ekonomije već u svim segmentima poslovanja. Brzina razvoja novih tehnologija i jednostavnost u protoku informacija podstiču nas na ovu trku. Ukoliko ne želimo da budemo zamenjeni od strane mašina, neophodno je da učimo i koristimo informacije na kreativan način jer to je ono što mašine ne mogu.

Šta je “tajni sastojak” uspešnog e-commerce šopa?

Silvia: Tajni sastojak je svakako besprekorno korisničko iskustvo. Nove tehnologije omogućavaju da se korisnicima pruži personalizovana ponuda na svim prodajnim kanalima uz trenutnu informisanost, što njihova očekivanja nepovratno pomera na viši nivo. Uspešne šopove odlikuje kraće vreme sesija i veća konverzija, što se jedino može ostvariti optimizovanim rešenjem sa integrisanim sistemima preporuka.

Maja: The secret of success is this: There is NO SECRET of success. Izuzetno je važno dugoročno planiranje kako bi se izgradio uspešan web shop. Pored toga, ako napravite jednostavan i funkcionalan web shop, kreirate odličan copy i fotografije, ponudite besplatnu dostavu, imate fenomenalnu logističku podršku i customer support, učinite navigaciju jednostavnom, povećate svoju vidljivost kroz SEO i PPC, koristite segmentirani e-mail marketing, realizujete do kraja kupovinu iz napuštenih korpi, testirate, testirate i testirate, verovatno ćete biti na dobrom putu da vaš web šop bude uspešan.

Zorana: Tajni sastojak je osluškivanje kupaca, praćenje njihovih potreba i konstantno usavršavanje u skladu sa tim pokazateljima. Ključno je da budete brzi i uvek na visini zadatka jer današnji kupac ne prašta osrednjost.



Kako biste ocenile tržište online kupovine u Srbiji i šta je najveći izazov za e-commerce trgovce?

Silvia: U Srbiji konačno počinje e-commerce ekspanzija, sve više trgovaca se odlučuje da otvori i svoja online vrata i sve više kupaca koristi blagodeti online trgovine. Na našu sreću, na tržištu postoje šopovi koji mogu da stoje rame uz rame sa globalnim liderima po svim parametrima. Najveći izazov je verovatno razviti svest o tome da kupci prepoznaju i nagrađuju trud koji se uloži u digitalnu prodavnicu. Kao što je važno da izlozi nisu musavi i bez proizvoda, da u radnjama postoje osobe koje mogu da odgovore na pitanja i donesu robu, da ima struje, da kasa radi... Tako je i za digitalnu prodavnicu veoma važan UX i set funkcionalnosti kojima trgovac pokazuje kupcu koliko mu je dragocen.

Maja: Broj stalnih korisnika elektronske trgovine u Srbiji porastao sa 18% od ukupnog broja korisnika interneta u 2011. na 30,9% u 2018. Ipak, činjenica da 45,4% korisnika interneta nikada nije kupovalo i poručivalo robu ili usluge onlajn, ukazuje na to da je potrebno uložiti napor u razvoj ove oblasti, pre svega na planu jačanje poverenja potrošača u ovaj vid trgovine. Domaće online prodavnice nisu puno lošije od prosečnih web šopova u Evropi, ali malo trgovaca sledi top trendove koji donose najbolji svetski šopovi. Najveći izazov za online trgovce u Srbiji je nedostatak, a samim tim i zapostavljanje važnosti kvalitetnog kadra. Osim toga, s ozbirom na to da naši ljudi još uvek više veruju “brick and mortar” trgovinama, domaći trgovci bi trebalo više da porade na omnichannel prostupu prodaji.

Zorana: Tržište e-commerce u Srbiji je i dalje u razvojnoj fazi. Razvijaju se trgovci i web šopovi, razvija se administracija, a što je najvažnije razvija se kupac koji dodatno podstiče trgovce da podignu nivo kvaliteta ponude i usluga. Najveći izazov je edukacija. Pod edukacijom smatram edukaciju kupaca o benefitima i sigurnosti internet trgovine, zatim edukaciju kompanija o benefitima koje im može doneti e commerce i na kraju, ne manje važno, edukacija kadra koji je potreban za vodjenje vrhunskih web šopova.

Šta publika Webiz edukacije u Zrenjaninu može da očekuje od vašeg predavanja?

Silvia: Predavanje ima za cilj da e-commerce experte u regionu upozna sa novim funkcionalnostima koje mogu značajno da im i olakšaju i unaprede poslovanje, a koje kupci već nestrpljivo očekuju. Kroz nekoliko studija slučaja pokazaću koje vrednosti smo omogućili prošle godine prelaskom na novu e-commerce platformu dugogodišnjim liderima u svojim oblastima poslovanja, kao što su Nsport i Metalac. Tako da pored naslova “Digitalna prodavnica = bez izgovora” naslov predavanja može da bude i: Kako se šampioni spremaju za nove mečeve?

Maja: U digitalnoj eri je neophodno oslanjati se na podatke i pratiti navike potrošača. Gotovo svi sajtovi i web shopovi poseduju neku vrstu analitike. Međutim, često se dešava da prikupljamo mnogo podataka sa kojima jednostavno ne znamo šta da radimo ili da na osnovu nepotpunih podataka donesemo pogrešne zaključke. Na Webizu ćemo razgovarati kako pratiti, evaluirati i poboljšavati digitalne aktivnosti oslanjajući se na pravilnu upotrebu podataka, kao i kada i kako koristiti metrike u izveštajima.

Zorana: Na ideju da održim predavanje koja obrađuje temu odnosa retaila i online došla sam nakon što sam za poslednjih nekoliko godina više stotina puta čula pitanje ko kome “krade” posao i da li će e-commerce urušiti retail. Moj stav je da ukoliko imate dobru strategiju retail i e-commerce mogu da budu najbolji prijatelji i baš sa tim udruživanjem da dođu do najboljih rezultata. Oni koju budu prisustvovali mojoj prezentaciji verujem da će izaći inspirisani idejama kako da u svojim kompanijama prevaziđu ovu bojazan.



Šta cenite kod druge dve sagovornice sa kojima ćete na Webiz edukaciji, 28. i 29. marta u Zrenjaninu deliti binu?

Silvia: Obe sagovornice su izuzetno sposobne i energične mlade žene, profesionalci koji se svakodnevno bore da na domaćem tržištu e-commerce podignu na visok nivo. Njihov trud nije usko vezan za delatnost kompanija u kojima rade, već se zalažu i za stvaranje kvalitetnijeg e-commerce ekosistema uz edukaciju trgovaca i kolega iz ove oblasti. Zorana je pokrenula i e-commerce asocijaciju Srbije što dodatno zavređuje sve pohvale.

Maja: Zorana može da uradi šta god poželi. Zaista cenim njeno znanje, energiju i posvećenost koju ulaže u unapređenje domaće e-commerce zajednice. Zahvalna sam joj što svoja iskustva prenosi sa osmehom na licu. Silviu do sada nisam imala priliku da upoznam, ali sam slušala nekoliko njenih predavanja gde je plenila pozitivnim energijom i velikom stručnošću i znanjem u industriji iz koje dolazi.

Zorana: Maju i Silviju upoznala sam upravo na Webizu pre dve godine. Ovo je upravo jedna od velikih prednosti Webiza, upoznavanje sa vrhunskim stručnjacima iz oblasti digitala. Kod Maje i Silvije cenim njihovu posvećenost poslu i velikom trudu da se stalno podiže lestvica. Pored toga, Maja i Silvia već godinama nesebično dele svoje znanje i aktivno učestvuju u unapređenju e-commerce tržišta Srbije.

Ukoliko biste voleli da čujete šta o e-commerce poslovanju imaju da kažu Zorana, Silvia I Maja, prijavite se za Webiz edukaciju u Zrenjaninu.


SHARE:

AUTOR:

Jelena Đorđević

OBJAVLJENO:

14.mart 2019