Utorak, 26. novembar 2018.

Zašto je Kjubrik bio inspiracija Webizu?

Na sastanku smo. Webizov štab na sedmom spratu jednog solitera u Belvilu. Pripremamo Webiz edukaciju u Subotici. Leto je. Sedim preko puta Alex. Pored mene je Vlada. Naspram njega, a između Milana i Nikole, sedi Jelena.

Alex nam donosi temu. Čovek protiv Mašine. Osećaj naspram Podatka. Kjubrik!

Uf.

via GIPHY



Stenli Kjubrik kao reditelj i pisac Artur Č. Klark, su pre 50 godina pokušali da ispričaju priču o egzistencijalizamu. O ljudskoj evoluciji i tehnologiji. Priču otvorenu za tumačenje.

Uf. Ok.

Prilika? Prilika da industrija polemiše o sebi. Da se ne plaši.

Mi smo odlučili. Prihvatamo priliku da se upustimo u tu avanturu kreiranja događaja koji se sadržajno i vizuelno referiše na film “2001: Odiseja u svemiru”.
Prošlo je 50 godina. Verujemo da možemo da rasklopimo i ponovo sklopimo slagalicu zvanu “Odiseja u svemiru 2001”, i da u svom maniru otvorimo priču, ili bolje reći, damo reč ljudima iz struke da nas provedu kroz priče o marketingu i komunikacijama.

Kada je reč o vizuelnom Identitetu, nema mi druge nego da tim povedem u šetnju po ivici. Ali kako drugačije? Rekli smo, hrabro. Pa ajmo redom.

BOJE

via GIPHY



Sam Kjubrik u svojoj avanturi publici odmah na početku filma nudi suočavanje sa tamnom prazninom. Film otvara scena crnog ekrana.
Sledeće što nam nudi jeste krug. U sceni “Dawn of Man” nebo je u crvenim nijansama. Unutrašnjost kokpita svetli u toj boji. Svemirska stanica nema ništa osim crvenih sedišta... HAL 9000 je nervozno crven... Dejvid Bouman je jedini astronaut koji ima crveno svemirsko odelo...

Postoje tumačenja da Kjubrik crvenu koristi kako bi naglaso inteligenciju, razumevanje i otkrivanje nove inteligencije.

VIZUELNE FORME





Koristi repeticiju elemenata u enterijeru. Simetrični paneli stvaraju osećaj klaustrofobije. Jasni oblici. Monolit... Stolice Olivera Moruža... Hijerarhija veličine se jasno vidi u specifičnoj simbolici. Odnos veličina Monolita, Dejvida i HAL-a je, u prenesenom značenju, odnos oca, sina i unuka.

Naša interprentacija ovog višeslojnog dela se nije vodila pretencioznom željom za “Wow” efektom. Više je bilo reči o ekspresiji nego o impresiji. Uzeli smo podatke, ali smo se vodili osećajem. A sve u cilju da predavačima na Webiz edukaciji ponudimo background za njihovu priču, a zajedničku odiseju kroz svet marketinga i komunikacije.







Uf. Izgleda da smo uspeli!

Tako ste rekli.
Vizuelni sistem je uspeo da podrži program ovogodišnje Webiz edukacije i napravi ambijent dovoljno konforan za priču o tome šta nam je donela IV Industrijska revolucija i da tu pretnju koju donose tehnologije pretvori u šansu za našu industriju.














Do sledećeg Webiz događaja u Zrenjaninu!


Igor Adamović