Ponedeljak, 15. oktobar 2018.

Zašto je Webiz pocrveneo i treba li da u Suboticu ponesete astronautsko odelo

Videli ste da smo objavili novu stranicu na sajtu kojom najavljujemo narednu Webiz edukaciju o digitalnom marketingu? Mada smo vas već navikli da iz događaja u događaj uradimo nešto drugačije, ovog puta smo napravili BAŠ veliku promenu.

Ona nije slučajna i itekako ima svoju simboliku, ne samo u vizuelnom identitetu, već i u programu.

Dozvolite da vam je objasnim.

Sigurna sam da vam je crvena boja privukla pažnju. ALI nismo seli sa Igorom (kreativni direktor Webiza, zapamtite to ime i prezime Adamović) i dogovorili se “daj malo crvene, nek‘ sluti na radost“.

Priča počinje od simfonijske poeme Riharda Štrausa “Tako je govorio Zaratustra”. Kao i vi, mnogo puta sam je čula u različitim remekdelima marketinške industrije. Ovo zaboravljeno delo, inspirisano istoimenom knjigom filozofa Fridriha Ničea, na veliku scenu je vratio reditelj Stenli Kjubrik pre tačno 50 godina.

Svi znate početak filma “Odiseja u svemiru 2001” kada majmuni nailaze na monolit i kada u pračoveku zaiskri prva misao.



Scena je već toliko prepoznatljiva da je postala kliše, ali mene je ovog puta inspirisala da proučim dublju simboliku Odiseje. Mic po mic shvatih koliko ima veze sa digitalnim marketingom.

PAŽNJA: Slede spojleri o Webiz edukaciji u Subotici 2018

Pun naziv prvog filma je “2001: Odiseja u svemiru”, a drugog “2010: Godina ostvarivanja kontakta”. Nastali su po naučnofantastičnim romanima Artura Č. Klarka. Iako je ser Klark još pre 40 godina napisao i knjigu “2061: Treća Odiseja”, ja sam dopustila svojoj mašti na volju i nastavila niz drugačije... 2019: Digitalna Odiseja!

Temelji Odiseje postavljeni su na snažnoj drami o sukobu čoveka i mašine. Svemirski brod Otkriće (Discovery) je na putu ka Jupiteru. Samo HAL 9000, inteligentni kompjuter koji upravlja brodom, zna šta je njegova prava misija.

Nije li to tema o kojoj se itekako polemiše u krugovima ljudi koji se bave marketingom i komunikacijama? Da, samo treba da prestanemo da razmišljamo o mašinama kao o rivalima, već da ih vidimo kao priliku da našu kreativnost podignemo na sledeći nivo.

Ne težimo li i mi da se dokopamo svog Jupitera, makar u kontekstu biznisa? Biće vam jasna sličnost ako znate simboliku najveće i druge najsjajnije planete Sunčevog sistema, posmatrano iz naučnog ugla, ili tumačeći starorimsku mitologiju – gospodara bogova i bog svetla, koji šalje grmljavinu i munje.

Još uvek niste videli vezu sa Webiz edukacijom o digitalnom marketingu?

Pre nego što objavimo kompletan program, otkriću vam koji su njegovi stubovi. Pazite sad! Vaši sagovornici biće: svetski priznati umetnici koji će vam ponuditi opcije kako da svoju kreativnost podignete na viši nivo, ali i stručnjak koji će govoriti o marketing automatizaciji, profesori koji će vam pomoći da vaše ideje budu verbalne munje i gromovi, biznismeni koji će doneti nove perspektive kako da ugrabite što veći deo kolača Sunčevog sistema kapitala i znalci koji će vam na praktičnim primerima pomoći da ruku pod ruku sa superinteligentnim računarima što bolje upravljate svojim brodom u narednoj godini.

Rezervišite na vreme svoje karte za ovaj let. Biće neponovljiv!
Tvrdim.

Aleksandra Petrovski