Drpšipingom do sopstvenog online biznisa I Webiz

Sa dobro podešenim reklamama samo je nebo granica kada su prometi u pitanju

8. mar 2021.

Zbog čega si izabrao karijeru dropšipera? Kakvi su bili tvoji počeci?

Kada si tinejdžer, nemaš mnogo opcija kada je biznis u pitanju. O “offline” biznisima ne možemo ni da razmišljamo bez par hiljada, ako ne par desetina hiljada evra pa naviše, dok je budžet prosečnog tinejdžera u Srbiji retko veći od par stotina evra. Imajući u vidu da imam dosta vremena, posvetio sam ga izučavanju novih biznis modela koji imaju više smisla u mojoj situaciji. Ubrzo sam naleteo na affiliate marketing, a zatim na dropšiping kao model koji se
poklapa sa mojim karakterom i mogućnostima. Prva prodavnica mi je promenila život već u prvom mesecu, dok sam sada, nakon 5 godina rada i ulaganja, postao najbolji dropšiper u državi u saradnji sa mojim timom.

Kako izgleda dropšiping u 2021. nakon krize izazvane pandemijom?

Pandemija je pre svega pokazala nedodirljivost online biznisa kada su u pitanju realni problemi u realnom svetu. Štaviše, online biznisi su procvetali ubrzo nakon početka pandemije. Jedina posledica koja nas je zadesila je duže vreme isporuke, ali to smo rešili uz pomoć pouzdanog agenta.

Šta je sve potrebno za bavljenje dropšipingom?

Za dropšiping je pre svega potrebna volja, mnogo volje, kao i za svaki drugi biznis. Iza svakog biznisa, takođe, stoji ideja koja na lestvici prioriteta u glavi preduzetnika mora biti pozicionirana više od samog profita. Glavni motiv za start ovako jednog ludog i visokorizičnog putovanja su ekstremno loši životni uslovi ljudi oko mene, koje sam po cenu života želeo da izbegnem. Odlučio sam da ću se maksimalno posvetiti borbi za finansijsku slobodu i oformiti najjači e-com tim u regionu.

Kako pronalaziš winner proizvode?

Winner-i su proizvodi koji se nakon testiranja pokažu kao profitabilni. Ima ih malo, ali na kraju meseca, tih par winner-a otplate sva prethodna testiranja nekoliko puta. Winner-e tražimo na više polja, pa da ne bih slao ljude na 10 različitih mesta i usmeravao na više alatki, odlučio sam da napravim sajt koji služi baš tome, da nudi proizvode sa visokom šansom da budu winner-i, odnosno profitabilni nakon testiranja. Sajt se zato i zove Winner-Picker dajemo vam 20 preporučenih proizvoda mesečno. Svaki prozivod ima slike odličnog kvaliteta, kompletan product page sa slikama, snimcima i gifovima, zatim spremnu video reklamu kao i tekst koji ide uz reklamu, takođe predlažemo i targeting za reklame kao i optimalnu cenu za koju bismo proizvod prodavali.

Koje digitalne kanale preporučuješ za početnike sa ograničenim budžetima?

Definitivno bih krenuo sa reklamama na Fejsbuku, a kako je Fejs kupio Instagram, mislim na obe platforme. Testiranje je relativno skupo ali se isplati na duže staze, takođe ima visok potencijal za skalabilnost i automatizaciju. U prevodu, sa dobro podešenim reklamama samo je nebo granica kada su prometi u pitanju.

Da li se isplati uključiti influensere u promociju i u kom trenutku?

Influensere nikada nisam dovoljno testirao, pa nemam dovoljno iskustva da pouzdano pričam o istom. Mana tog vida reklamiranja je limitiranost, gde stalno moramo da radim isto u krug, zatim zasićenje većine stranica, nemogućnost gađanja različitih ljudi, nemogućnost skaliranja i automatizacije. To su i ujedno razlozi zašto nisam više vremena posvetio testiranju influence marketinga.

Šta tvoj kurs izdvaja od ostalih u ovoj branši?

Moj kurs pre svega izdvajaju rezultati polaznika. Znanje koje prenosim kroz kurs je stečeno u proteklih 5 godina i dokazano milionskim prometima. Pored ovoga bih ipak izdvojio jednu konkretnu razliku, a to je efikasno testiranje. Kako većina polaznika ima relativno mali budžet, potrudio sam se da nađem formulu gde se sa minimalnim budžetom može testirati što efikasnije i dobiti što više informacija od tog testa, kako bi polaznik znao da li je na pravom putu već nakon dan-dva testiranja.

Tvoja poruka za sve one koji počinju da se bave dropšipingom?

Budućim polaznicima bih preporučio da ulažu u znanje, da na znanje i vreme takođe gledaju kao nešto veome vredno, a ne samo na novac i na početni budžet. Polazniku bez znanja neće pomoći ni neograničen budžet, zato prvo edukacija pa tek onda investiranje.